Відділ освіти м. Гадяч


Ви увійшли як Гість Група "Гості" | Мій профіль | Вихід 
Вітаю Вас Гість

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 6562
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу




Корисні лінки

Архів новин 2015
Архів новин 2014
Архів новин 2013
Архів новин Січень – Травень 2011

Збережемо енергію разом

Виховання у дітей відповідального ставлення до енергоресурсів України

Виховна година "Енергозбереження в дії". (Чемерис Леся Олексіївна, учитель початкових класів Хитцівської ЗОШ І-ІІ ступенів ).

Виховна година у клубі "Світлячок": "Зростаймо бережливими і дбайливими" (Орлова В.І., класовод,4кл., В.Будищанська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів)..

Загальношкільна АКЦІЯ 
«Енергоаудит шкільного приміщення» (Рашівська ЗОШ І-ІІІ ступенів)

Значення енергозбереження для добробуту країни та  кожної родини

Усі заходи, які може здійснити громадянин для покращення власного побуту за нових умов, можна розділити на чотири напрями:

  1. Заощадження ресурсів: води, газу, тепла тощо. Для цього потрібно просто відкоригувати побутові звички та здійснити прості заходи, наприклад, налагодити крани та встановити тепловідбивні екрани за радіаторами.
  2. Утеплення приміщення. Наприклад, заміна чи заклеювання вікон, проведення теплоізоляції даху, модернізація системи вентиляції тощо.
  3. Встановлення приладів обліку. Це дозволить платити лише за спожиті ресурси.
  4. Перехід на більш сучасні, енергозберігаючі та альтернативні джерела енергії та системи комунікацій. Наприклад, заміна газового котла твердопаливним за допомогою програми державного кредитування, і встановлення вітрогенераторів.

Заощаджуємо гарячу воду

  1. Закривати воду, якщо не користуєтеся водою тут і зараз. Немає нічого складного в тому, щоб закрити кран під час гоління, чищення зубів, зняття шкірки з овочів і фруктів. Якщо простіше не думати про це – варто встановити електронний змішувач. Тоді вода литиметься лише тоді, коли хтось підноситимете руки або посуд.
  2. Ощадливіше користуватися змішувачем у вигляді ручки, ніж стандартними двома кранами. Можна встановити комфортну температуру, вмикати та вимикати кран одним рухом, а не крутити крани щоразу, марно витрачаючи воду та гаючи час.
  3. Необхідно стежити за станом сантехніки та вчасно ремонтувати її. З крану, що протікає, щомісяця виливаються сотні та тисячі літрів води. Це дорівнює кільком ваннам.
  4. Якщо в будинку центральне водопостачання, то варто встановити лічильники на воду, як гарячу, так і холодну. Інакше людина сплачуватиме з власної кишені за кожен прорив на трасі або за сусіда, який не відремонтував свій кран.
  5. Приймати душ економніше, ніж ванну. Через насадки, які розпилюють воду, витратиться у кілька разів менше води.
  6. Для заощадження води під час миття посуду варто встановити подвійну раковину. Тоді можна мити посуд в одній частині, а полоскати – в іншій.
  7. Не рекомендується розморожувати продукти – м’ясо, рибу - під струменем. Це не лише марне витрачання води та тепла, але й знищення корисних речовин продуктів.
  8. Слід використовувати побутові прилади, які заощаджують працю, час та ресурси. Наприклад, автоматичні пральні машини, посудомийні машини тощо.
  9. Необхідно перекривати вентиль для води, якщо приміщення залишають на кілька днів.

Заощаджуємо електроенергію

  1. Вимикати світло, якщо ніхто не знаходиться у кімнаті
  2. Використовувати енергоефективні лампочки. Варто встановити світлодіодні (LED) енергозберігаючі лампочки, які не містять шкідливих речовин.
  3. Датчики руху – можливість заощаджувати електроенергію, коли вона не потрібна. У багатоквартирних будинках їх варто встановити у коридорах, під’їзді, на сходах та інших місцях спільного користування. У приватному будинку – біля дверей та на подвір’ї.
  4. Енергозберігаючі побутові прилади мають маркування «А» чи «А+». Холодильник такого класу споживатиме на 30-50% менше електроенергії, ніж пристрій такого ж об’єму марки «В».
  5. Режим очікування для комп’ютера доречний, якщо залишати його на кілька хвилин, а не на всю ніч. Слід вимикати пристрої, якими ніхто не користується. А ще краще – вимикати взагалі штекер з розетки. Це не лише дозволить заощадити електроенергію, але й вбереже пристрої від впливу можливих перепадів електроенергії. Можна також встановити автоматичні вимикачі.
  6. Не можна залишати прилади, що працюють від акумулятора (наприклад, мобільні телефони), увімкненими довше, ніж потрібно для повної зарядки акумулятора.
  7. Холодильник та морозильник варто тримати в чистоті, без льоду та снігу, регулярно розморожуйте ці прилади. Треба стежити за тим, щоб дверцята були щільно закритими.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Охолоджуйте їжу перед тим, як поставити її в холодильник. По-перше, гаряча каструля змусить холодильник працювати інтенсивніше, а по-друге, вона нагріє інші продукти, і вони можуть зіпсуватися.

9.Оптимальна температура в холодильнику – від нуля до п’яти градусів тепла. Регулюйте її відповідно до температури на кухні та кількості продуктів.

10.Прості побутові речі часто зберігають значну кількість газу та електроенергії. Наприклад, холодильник повинен розташовуватися подалі від плити, нагрівача, колонки чи бойлера, батареї та прямих сонячних променів, а сучасні пристрої для приготування їжі, наприклад, мультиварки, дають змогу готувати 2-3 страви одночасно , що зберігає як газ, так і електроенергію.

11.Використовуйте НВЧ-печі, МХ-печі та індукційні плити – вони працюють швидко та економічно.

Заощаджуємо тепло і газ

  1. Тепловий лічильник в квартирі, що підключена до центрального опалення, дає змогу відслідкувати скільки тепла ви отримали та платити тільки за цю кількість.
  2. Термостатичний вентиль на радіатор дозволить контролювати температуру в будинку, квартирі чи окремій кімнаті.
  3. Розмір опалювального приладу повинен відповідати розміру приміщення, що отоплюється і його слід вимикати, якщо нікого немає в будинку.
  4. Опалювальні прилади та радіатори будуть більш ефективними, якщо їх не затуляти меблями, важкими шторами, одягом чи декоративними панелями.
  5. Система “тепла підлога” – спосіб підвести тепло саме туди, де воно найбільше потрібно. Наприклад, під робочий стіл або на ділянку підлоги, де ходять мешканці.
  6. Перед початком кожного опалювального сезону слід перевіряти систему. Варто усунути повітряні пробки, відремонтувати місця можливого протікання, звертаючи особливу увагу на місця з’єднань частин системи. Це дозволить уникнути проривів  під час експлуатації системи у холодний період.
  7. Газову колонку або бойлер, які відпрацювали 15-20 років, варто замінити, бо з часом ці пристрої втрачають ефективність.
  8. Більша частина тепла з будинку втрачається трьома шляхами: через двері та вікна, через дах та через зовнішні стіни. Відповідно, їх слід утеплювати. Найбільш доступний варіант, який може обрати кожен - утеплити вікна поролоновими смужками, підтягнути дверні петлі та додатково оббити самі двері, задути монтажною піною місця виходу та входу труб з оселі.
  9. Вікна з подвійним або потрійним заскленням у кілька разів зменшують втрати тепла.
  10. Необхідно підвищити теплоізоляцію вхідних дверей, звертаючи увагу на низ, верх та бічні стики між дверима і стіною.
  11. Щільні штори допомагають утримувати тепло в оселі, але заважають надходженню тепла з радіаторів.
  12. Товстий килим знижує тепловитрати, які йдуть через підлогу.
  13. Модернізація системи вентиляції, а саме рекуперація тепла, – це реальний спосіб економії.

Зменшення втрат тепла шляхом утеплення

Утеплення огороджувальних конструкцій. Огороджувальні конструкції – це стіни, фундаменти, стелі, горища, підвали тощо. Використовуйте для їхнього утеплення такі матеріали, як пінополістирол, екструзійний пінополістирол, мінераловатні плити, базальтові плити, енергозберігаючі фарби. Непоганий варіант – спеціальні кількашарові системи утеплення.

Утеплення конструкцій, які відкриваються. Це вікна, кватирки, двері, балкони. Встановлюйте двокамерні склопакети у вікна та на балконах. Коли будете замінювати вхідні двері, підганяйте їх за розміром та утеплюйте усі стики. Старі двері можна використати як додаткові (подвійні двері), якщо це конструктивно можливо.

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

                                                                Поради

                          Як заощадити енергоресурси?

1.Утеплюйте вікна і двері! (біля 30% тепла втрачається через недбало ущільнені вікна та двері)

2.Не випускайте тепло! (закривайте на ніч занавіски і жалюзі, щоб зменшити втрати тепла через вікна, ізолюйте радіатори опалювальної системи від зовнішніх стін – встановіть тепло відбиваючу фольгу. Це на 5% зменшить витрати на опалення приміщень)

3.Не перекривайте теплу дорогу! (Радіатори опалення, закриті занавісками чи невдало розтавленими меблями, більше гріють вулицю чим оселю)

4.Не витрачайте гроші на утеплення вулиць! (Відкриті впродовж кількох годин кватирки вікон дають Вам не тільки повітря, а й значні втрати тепла. Краще провітрювати частіше, але при широко відкритому вікні. За цей час стіни приміщення не встигають охолоти)

5.Більше світла при менших витратах електроенергії! (Якщо замість люстри на 4 лампочки буде використано 4 бра, тоді локальне освітлення забезпечить економне і комфортне освітлення в тому місці, де Ви працюєте, чи відпочиваєте. Це дасть змогу економити 25% електроенергії)

6.Використовуйте менше води! (коли протікають крани, внаслідок чого відбуваються значні втрати води, якої постачати стає все складніше. Подумайте скільки води ви збережете, якщо: будете мити посуд не потоком води, а в посуді із застосуванням миючих засобів. Якщо в зливний бачок поставити півтора літрову пляшку з водою, кожен раз при змиванні Ви будете економити півтори літри води)

7.Розумно користуйтесь холодильником! (Треба завжди пам’ятати, що відкривши холодильник і роздумуючи, що б там взяти, ви втрачаєте стільки, скільки коштує те, що ви з’їсте)

8.Вимикайте домашніх «помічників» з електромережі! (По-перше, це безпечніше, по-друге це дозволить зменшити використання електроенергії)

Навчаємо учнів разом!

НОВИНИ

 

Кишкар Тамара Вікторівна -учениця 7-Б класу Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3 (Науковий керівник: Кравченко Людмила Володимирівна, вчитель біології та хімії, керівник еколого-природничого гуртка "Економічна Варта" Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3, для участі у Всеукраїнському конкурсі  "Молодь - енергетиці України - 2015"( відкритий конкурс молодих енергетиків та вчених" в категорії "Учні", в номінації Електроенергетика") працює над роботою "Картопляна батарея - альтернативне джерело енергії для Полтавської області".

За результатами виконаної роботи

* Встановлено, що фрукти і овочі можуть слугувати джерелами струму, якщо підключити до них мідний та цинковий електроди.

* З'ясовано, що картопля здатна діяти як електроліт і забезпечувати мінімальну напругу, котра необхідна для потреб низьковольтних електричних світлодіодів.

* Підтверджено, що значення електронної напруги та сили струму у вареній картоплі значно вищі, ніж у сирій.

*Доведено, що для того аби лампочка на 200кВТ горіла декілька годин підряд необхідно використати 200 шматочків картоплі (45-50 картоплин).

* Встановила, що від картопляної батареї можуть працювати прилади низької напруги  (плеєр, мобільні телефони, приставки, настінні годинники, пульт від телевізора).

* Підтверджено, що сорти картоплі, бульби якої червоного кольору виділяють в 0,87 разів більше енергії, і можуть бути корисними для добування електричного струму.

Рудченко Дмитро , учень 7 класу Веприцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів працював деякий час над науково-дослідницькою роботою «Практичне використання світло діодів, як економного джерела світла» (Керівник: Короленко Микола Іванович, учитель вищої кваліфікаційної категорії цієї ж школи).
Автор провів розрахунки та виготовив декілька пристроїв з використанням світлодіодів середньої потужності. Було досліджено економічну доцільність використання пристроїв, як допоміжних джерел світла. 
Робота, виконана автором, має практичне значення, оскільки автор пропонує декілька розробок з використанням світлодіодів . Дані розробки можуть використовуватися як допоміжні джерела світла для освітлення приміщень та економії електроенергії. 
Свою роботу Дмитро  успішно захистив на районному етапі конкурсу-захисту  науково-дослідницьких робіт Малої академії наук, ставши переможцем.  Подальших успіхів тобі, Дмитре!!!

 

 

Науково-дослідницька робота "Визначення токсичного впливу пральних засобів на ряску малу" члена Малої академії наук України, учениці Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2 імені Михайла Драгоманова Пітель Анни Вячеславівни (Відділення: екології та аграрних наук, секція: охорона довкілля). Керівник: Субота Ірина Миколаївна, вчитель біології вищої кваліфікаційної категорії Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2 імені Михайла Драгоманова Гадяцької районної ради Полтавської області.

Відповідно до розпорядження голови районної державної адміністрації від 27.03.2015 року №190 "Про проведення щорічної Всеукраїнської акції "За чисте довкілля" та до Дня благоустрою на території району та з метою надання методичної допомоги вчителям у розробці уроків та виховних заходів, пов'язаних з екологічною освітою та енергозбереженням школярів рекомендуємо:

Тепло і світло у вашому домі.- сценарій уроку розроблений вчителем фізики вищої кваліфікаційної категорії Краснознаменської ЗОШ І-ІІІ ступенів Педько Тамарою Михайлівною.

Команда «Едельвейс» Лютенської ЗОШ І-ІІІ ступенів – переможець районного етапу конкурсу-огляду  учнівських екологічних агітбригад на тему: «Збереження водних ресурсів», який відбувся з 18 по 20 березня 2015 року на базі Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 3..Сценарій можна скачати тут>> 

Розробка уроку з теми: "Енергозбереження" (Матеріали Всеукраїнського передового педагогічного досвіду, Самолюк Н.В.)

Конспект уроку з теми:"Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров'я людини. Способи збереження природного середовища".

Екологічне виховання учнів початкової школи на українських народних традиціях (Методичні рекомендації для вчителів початкової школи)авт. Т.А.Завора, методист Гадяцького НМЦ

Урок розв'язування задач і впра з теми:"Енергозбереження".6 клас.Розв'язування задач і вправ на всі дії з робовими чмислами".

Просвітницько-навчальна гра "Енергозбереження в побуті".

3 КЛАС. Основи здоров'я. Практична робота;проект "Ми бережемо електроенергію".

Конспект уроку:"Як потрібно економити електроенергію"

Методична розробка виховного изаходу "Енергозбереження"

3 клас. Основи здоров'я. Інтегрований урок Ми бережемо електроенергію".

Виховна година у 4-х класах. Тема:"Зростаймо бережливими та дбайливими"

До уроку. Закон збереження енергії в теплових процесах. (перший закон  темодинаміки). Застосування першого закону термодинаміки до ізопроцесів. Адіабатичний процес . Необоротність теплових процесів.

Увага досвід! "Сценарій урочистого відкриття програми "Енергоефективні школи".

Конспект виховної години на тему:"Навчаємося хазяйнувати розумно"...".

Бережімо енергію землі. Презентація:

Поради на кожний деньЯк заощадити енергію та власні гроші?

Творчі роботи учнів та вчителів. (З досвіду роботи Київських шкіл:http://school251.edukit.kiev.ua/novini/proekt_energoefektivni_shkoli/tvorchi_roboti_uchniv_ta_vchiteliv/)

"Про проведення заходів щорічної Всеукраїнської акції "За чисте довкіля" та Дня благоустрою в школах Гадяцького району:http://fz-09.at.ua/index/za_chiste_dovkillja_u_2015_roci/0-810

Методичні матеріали  вчителям початкової школи  для використання у роботі з питань  енергозбереження в навчальному закладі та вдома (Завора Т.А., методист Гадяцького НМЦ).

Проект «Країна енергоефективності» у початковій школі:
 
Проблема енергозбереження нині є дуже актуальною. А чи можливо вже в учнів початкової школи виховати дбайливе ставлення до енергоресурсів та навчити їх бути ощадливими? Виявляється, так. Спробуйте залучити учнів до проектної діяльності, яка передбачає прищеплення їм культури ефективного енергоспоживання. Активна участь у пошуку цікавої інформації, створенні колажів та тематичних відеороликів надихне учнів на плідну творчу роботу. А тісна співпраця з батьками перетворить правило бути ощадливими на звичку.

Як реалізувати такий проект, читайте у журналі «Заступник директора школи» № 12/2015

 
 
 
 

Проект енергозбереження Сарської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів «Енергозбереження - працюємо разом»

 

Сайт:Зелена енергія

(Матеріали РМО вчителів 4-х класів 30.03.2016).

Виховна година на тему:"Вчимося бути бережливими" (Кревсун Л.Ю., Середняківська ЗОШ І-ІІ ступенів).

За матеріалами сайту: http://fizyka-poltava.at.ua/index/quot_energija_v_shkolakh_mista_quot/0-31 >>>

1.Презентація до Мікропроекту "Енергія в школах міста"  Завантажити

2.Презентація німецького експерта Йорга Акерманна в рамках Мікропроекту "Енергія в школах міста" Завантажити

3.Вісник №6 проекту "Енергоефективність у громадах" Завантажити

Виховна година "Економія енергоресурсів" (авт. Стіба Ніна Миколаївна, кл.кер. 6 класу Сватківської ЗОШ І-ІІІ ступенів).

Виховна година "Як треба берегти електроенергію?" (авт. Стогній Світлана Миколаївна, кл.керівник 2 класу Сватківської ЗОш І-ІІІ ступенів).

Сценарій науково-практичної конференції (8-9 класи):"Енергозбереження        –   крок     до   майбутнього.       Ми     –   за енергоефективність! "

Задачі з фізики на енергозбереження 8-й клас 

"Зимуючим пташкам допомагаємо, бо добре серце маємо". Проект по енергозбереженню для учнів 3-го класу.>>http://hadyachnmc.at.ua/index/drukovana_produkcija/0-974

Сценарій  позакласного загальношкільного західу " Енергозбереження – запорука  багатства держави" (Авт. Геращенко О.В., заступник директора В.Будищанської спец. школи І-ІІІ ступенів)

Вікторина - гра з теми:" Шляхи енергозбереження" (Михайлова О.В., класний керівник 8 кл. Вельбівської ЗОШ І-ІІ ступенів).

 

Вікторина гра: "Шляхи енергозбереження".Підготувала Михайлова О.В., класний керівник 8 класу Вельбівської ЗОШ І-ІІ ст.

Енергозбереження в побуті. Сценарій брейн-рингу. Підготував класний керівник 9 класу Бакута Анна Андріївна.

Урок з енергозбереження для учнів 9 класу. "Ні"- марнотратству! "так"-економії енергії!" (Рашівська ЗОШ І-ІІІ ступенів)

 

Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Гадяч
free counters Національна дитяча "Гаряча лінія"-Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія






Відділ освіти  
 Гадяч © 2024 Зробити безкоштовний сайт з uCoz