Відділ освіти м. Гадяч


Ви увійшли як Гість Група "Гості" | Мій профіль | Вихід 
Вітаю Вас Гість

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 6505
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу




Корисні лінки

Архів новин 2015
Архів новин 2014
Архів новин 2013
Архів новин Січень – Травень 2011

Києво - печерський патерик....

Урок української літератури в 9 класі

Тема: Києво-печерський патерик як пам'ятка житійної літератури. Оповідання про прохора чорноризця

Мета:   ознайомити школярів з пам'яткою житійної літератури Києво-Печерським патериком, з'ясувати місце його укладання; дізнатися про головних героїв шедевра оригінальної літератури; опрацювати зміст оповідання про ченця Прохора; розвивати культуру зв'язного мовлення, увагу, спостережливість, уміння аналізувати текст за змістом, робити висновки; формувати кругозір, світогляд школярів; виховувати прагнення в учнів пізнавати історію і культуру українського народу через мистецтво слова, шану­вати праведне життя ченців.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: збірник «Києво-Печерський патерик», текст оповідання про Прохора чорнорижця, дидактичний матеріал (тестові завдання, картки).

 

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II.    Актуалізація опорних знань

1.     Бесіда за питаннями

    Яку літературу називають оригінальною?

    Що сприяло виникненню Києво-Печерського монастиря?

    Чим слов'яни зобов'язані монаху-чернецю Нестору?

    У чому полягає світове значення «Повісті минулих літ»?

    Як ви вважаєте, чи є цей твір актуальним у наш час? Відповідь умотивуйте.

2.     Конкурс «Найкмітливіший»

Клас розподіляється на дві команди. Обираються капітани, впродовж 5 хв.  необхідно підтвердити або спростувати запропоновану думку. Результати роботи команд капітани фіксують на дошці. Перемагає та команда, яка швидше надасть правильні відповіді.

Завдання до конкурсу. Команда І

1.Нестор прийшов до Печерського монастиря, коли ігуменом був преподобний Стефан. (Ні)

2.Одну з редакцій «Повісті...» зробив ігумен Сильвестр. (Так)

3.Літопис починається біблійною легендою про Адама і Єву. (Ні)

4.У «Повісті...» не згадується про княгиню Ольгу і Феодосія Печерського. (Ні)

5.Літопис містить опис невдалого походу князя Святослава. (Ні)

6.Нестор у творі наголошує на давності слов'янського роду, на його рівноправності серед інших народів. (Так)

7.       Києво-Печерський чоловічий монастир для держави був чимось на зразок «совісті нації». (Так)

8.У Лаврі закладено першу на землях Східної України релігійну бібліотеку. (Ні)

9.«Повість...» — видатний твір світової літератури. (Так)

10.           Нестор довів записи в літописі до 1051 р. (Ні)

11.           Мова літопису являє собою суміш текстів, написаних східнослов'янською або старослов'янською, мовою. (Так)

12.           «Повість...» не має у своєму зібранні історичних сказань, фольклорних і топонімічних легенд, обрядової поезії. (Ні)

Команда II

1.          Нестор навчався у печерських подвижників тілесної й духовної чистоти, глибокого смирення, цілковитого послуху. (Так)

2.                Упорядкував і дав назву літопису новгородський монах-чернець Нестор. (Ні)

3.                Першим роком, який зазначено у «Повісті...», вважають 998 р. (Ні)

4.                Літописний твір закінчується сказанням про Бориса і Гліба. (Ні)

5.                Одну з редакцій «Повісті...» було створено для Мстислава Мономаха. (Так)

6.          Первісний варіант літопису зберігається в Києво-Печерській лаврі. (Ні)

7.                Виклад у «Повісті...» починається легендою про всесвітній потоп. (Гай:)

8.                Лавра сприяла розвитку декоративного мистецтва. (Ні)

9.                Літопис має чітку композицію та сюжетну структуру. (Ні)

10.           Розповідь у «Повісті...» ведеться переважно від 3-ї особи, але мають місце діалоги, риторичні запитання. (Так)

11.    У літописі використані метафори, порівняння, приказки, прислів'я. (Так)

12.На сторінках «Повісті...» засуджується державна діяльність княгині Ольги. (Ні)

Примітка. За кожну правильну відповідь установлюється 1 бал.

Аналіз виконаних завдань (стисло).

Правильні відповіді до завдань обом командам: Так — 5. Ні - 7.

III.                       Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

IV.                       Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

Заздрісність не вміє віддавати перевагу

корисному супроти шкідливого.

З оповідання про ченця Прохора...

1.     Києво-Печерський патерик як пам'ятник житійної літератури

детальніше>>

Пошук
Календар
«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Гадяч
free counters Національна дитяча "Гаряча лінія"-Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія
|





Відділ освіти  
 Гадяч © 2017 Зробити безкоштовний сайт з uCoz