Відділ освіти м. Гадяч


Ви увійшли як Гість Група "Гості" | Мій профіль | Вихід 
Вітаю Вас Гість

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 6502
Статистика

Онлайн всього: 6
Гостей: 6
Користувачів: 0
Форма входу




Корисні лінки

Архів новин 2015
Архів новин 2014
Архів новин 2013
Архів новин Січень – Травень 2011

Комп'ютеризація

«Про хід виконання Регіонально цільової програми впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів району інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків» на період до 2015 року» (червень, 2015)

«Про роботу навчальних закладів по веденню власних інформаційних ресурсів. Стан роботи з сайтом відділу освіти»

Щодо організації навчання вчителів з використання  інформаційно- комунікаційних технологій

Нормативно-правова база з питань інформатизації

  Регіональна цільова програма впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів Гадяцького району Полтавської області

інформаційно-комунікаційних технологій “Сто відсотків” на період до 2015 року/

ЗАХОДИ відділу освіти Гадяцької райдержадміністрації з впровадження в навчально – виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів  інформаційно – комунікаційних технологій «Сто відсотків» на період до 2015р.

Заходи  відділу  освіти Гадяцької райдержадміністрації   на виконання КОНЦЕПЦІЇ   Державної цільової програми впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій “Сто відсотків” на період до 2015 року                                

 

У навчальному закладі повинна бути створена добірка нормативних документів, яка включає:

Закони України: 1. Закон України «Про Концепцію Національної програми інформатизації» 75/98-ВР.

2. Закон України від 01.06.2010 № 2297-VI «Про захист персональних даних». Закон набрав чинності з 1 січня 2011 року.

3. Закон України «Про Національну програму інформатизації» 74/98-ВР.

Укази Президента України:

1. Указ Президента України № 926/2010 від 29.09.2010 «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні».

Акти Кабінету Міністрів України:

1. Постанова Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 №494 «Про затвердження Державної цільової програми впровадження у навчально- виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно- комунікаційних технологій «Сто відсотків» на період до 2015 року».

2. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 20.10.2010 № 2009-р «Про керівника Національної програми інформатизації».

3. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 15.11.2010 № 2119-р «Про затвердження переліку завдань (проектів) Національної програми інформатизації на 2010 рік, їх державних замовників та обсягів фінансування».

4. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 № 192-р «Про затвердження плану заходів з проведення у 2011 році Року освіти та інформаційного суспільства».

5. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 № 1722-р. Про схвалення Концепції Державної цільової програми впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків» на період до 2015 року.

Накази:

1. Наказ Держінформнауки від 21.11.2010 № 75 «Про затвердження Порядку взаємодії структурних підрозділів Держінформнауки при формуванні та виконанні НПІ».

 2. Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 02.12.2011 № 903 «Правила використання комп’ютерних програм у навчальних закладах».

3. Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 25.03.2011 № 280 «План заходів з проведення у 2011 році Року освіти та інформаційного суспільства».

4. План заходів з проведення у 2011 році Року освіти та інформаційного суспільства Додаток до наказу МОНМСУ від 25.03.2011 № 280

5. Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.04.2011 № 302 «Про заходи щодо впровадження електронного навчального контенту».

Листи:

1. Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 24.06.2011 № 1/9-493 «Щодо організації навчання вчителів з використання інформаційно-комунікаційних технологій».

2. Лист МОН України від 11.01.2011 № 1/9-11 «Про перелік навчально- наочних посібників, електронних засобів навчального і загального призначення та ін., рекомендованих для використання у 2010/2011 навчальному році».

3. Лист МОН України від 09.11.2010 №1/9-797 «Щодо поширення моделі електронного засобу «КУРС: Освіта».

Нормативно-правові документи щодо облаштування кабінету інформатики:

1. Державні санітарні правила та норми «Влаштування і обладнання кабінетів комп'ютерної техніки в навчальних закладах та режим праці учнів на персональних комп'ютерах» ДСанПіН 5.5.6.009-98

2. Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 №128 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах».

3. Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.05.2004 №407 «Про затвердження Положення про кабінет інформатики та інформаційно- комунікаційних технологій навчання загальноосвітніх навчальних закладів».

 4. Наказ Міністерства освіти і науки України вiд 29.06.2010 №637 «Про проведення суцільної інвентаризації стану наявної комп'ютерної техніки в загальноосвітніх навчальних закладах I, I-II, I-III ступенів».

5. Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 29.07.2011 №907 «Про затвердження технічних специфікацій навчального комп’ютерного комплексу для кабінету інформатики, навчального комп’ютерного комплексу (мобільного) та інтерактивного комплексу (інтерактивної дошки, мультимедійного проектора) для загальноосвітніх навчальних закладів».

6. Наказ МОН від 16.03.2004 №81 «Про затвердження Правил безпеки під час навчання в кабінетах інформатики навчальних закладів системи загальної середньої освіти».

Планування роботи з інформатизації навчального закладу.

З метою більш високого рівня інформатизації навчального закладу є доцільним розроблення власної програми (проекту) інформатизації навчального закладу та вироблення моделі його інформатизації. Програма (проект) розробляються як правило на 3 роки. Програма може включати такі блоки:

1. Матеріально-технічне забезпечення інформатизації навчального закладу.

2. Навчально-методична робота з питань запровадження ІКТ.

3. Навчально-виховна робота з учнями з ІКТ.

4. Захист інформації.

Обов’язковим розділом плану роботи навчального закладу на рік є розділ «Інформатизація навчального закладу», в якому плануються заходи, спрямовані на реалізацію власної програми (проекту) інформатизації у поточному навчальному році. Заходи повинні мати чітко визначені терміни та відповідальних осіб за їх проведення. Ведення обліку наявної комп’ютерної техніки навчального закладу. Для зручності в обслуговуванні комп’ютерної та оргтехніки, а також з метою здійснення моніторингу стану інформатизації навчального закладу, зокрема його комп’ютеризації, є доцільним ведення карток (окремих паспортів) на кожне автоматизоване робоче місце навчального закладу.

. Ведення документації кабінету інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій навчання.

Функціонування кабінету інформатики та інформаційно- комунікаційних технологій навчання (далі кабінет інформатики) повинно здійснюватися відповідно до вимог Положення про кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій навчання загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20.05.2004 № 407, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.06.2004 за № 730/9329.

Відповідно до п. 5.1. у кабінеті інформатики повинні зберігатися такі документи:

 санітарний паспорт кабінету, оформлений і затверджений у порядку, передбаченому в ДСанПін 5.5.6.009-98; 10

 навчальні програми з інформатики та інших навчальних дисциплін, заняття з яких проводяться у кабінеті, відповідні підручники (навчальні посібники), предметні науково-методичні і науково-популярні журнали;

 матеріали педагогічного досвіду, розробки уроків та позаурочних заходів;

 інструкції до лабораторних і практичних робіт, інструкції до програмних засобів та систем програмування тощо;

 інструкції з безпеки життєдіяльності (відповідно до Правил безпеки під час навчання в кабінетах інформатики).

З метою забезпечення збереження та ефективного використання навчально-методичних матеріалів у навчально-виховному процесі, ведеться

Книга обліку стану навчально-методичного забезпечення кабінету у відповідності до встановленої форми.

Книга обліку стану навчально-методичного забезпечення кабінету (Інвентарна книга)( № з/п Назва предмету Інвентарний номер Коли придбано Кількість і вартість Час і причина списання )

Облік може вестись у формі електронної бази даних з обов'язковим періодичним (у міру заповнення) резервуванням на переносному носії та створенням паперових копій. Місця зберігання навчальних матеріальних об'єктів нумеруються і помічаються відповідними написами їх назв, які заносяться до інвентарної книги та наносяться на етикетки. Витратні матеріали (матеріали, які витрачаються в процесі роботи – папір, картриджі, дискети, миючі засоби тощо) обліковуються з використанням матеріальної книги. Зразок матеріальної книги:( №з/п Назва матеріалу, виробу ——реву Коли придбано Одиниці вимірювання Наявність Дата та причина )

Відкриття кабінету інформатики передбачає проведення відповідного обстеження та замірів з подальшим оформленням акту-дозволу на проведення занять у кабінеті інформатики та акту введення в експлуатацію навчального комп’ютерного комплексу (далі НКК).

 З метою ефективності використання НКК на початку навчального року, після затвердження розкладу уроків складається річний план роботи кабінету та графік роботи кабінету, який затверджується керівником навчального закладу.

Графік як правило складається на початку кожного семестру відповідно до затвердженого розкладу уроків.

Графік повинен передбачати можливість використання наявної в кабінеті комп’ютерної техніки у вільний від основних занять час як учнями, так і вчителями.

У річному плані роботи кабінету можуть бути зазначені заходи, спрямовані на вдосконалення організаційно-педагогічних умов функціонування кабінету, зокрема:

- використання кабінету для як для вивчення інформатики так і вивчення інших предметів із застосуванням засобів ІКТ;

- шляхи підвищення якості знань учнів, здійснення міжпредметних зв'язків, ефективного використання традиційних і сучасних засобів навчання на уроках і в позаурочній роботі;

- проведення факультативних занять та позакласних заходів з предмета; - вивчення і запровадження в практику роботи вчителів школи передового педагогічного досвіду щодо комплексного використання засобів навчання, якими обладнано НКК;

- проведення консультацій для вчителів і учнів; підвищення фахової кваліфікації вчителів;

- заходи з учнями-членами Малої академії наук України, учасниками турнірного руху, претендентами на участь у Всеукраїнських учнівських олімпіадах тощо, інших творчих конкурсів та змагань;

- виявлення потреб та поповнення кабінету навчально-методичною та дидактичною літературою, засобами навчання та обладнанням; 

- виготовлення навчально-наочних посібників тощо.

З метою здійснення моніторингу ефективності використання та завантаженості НКК, для здійснення контролю за збереженням матеріальних цінностей кабінету обов’язково ведеться журнал завантаженості НКК. Журнал завантаженості НКК( Дата Вид діяльності Відповідальна особа Початок роботи Кінець роботи Загальний час використання Підпис)

Обов’язковим є ведення Журналу проведення інструктажу з техніки безпеки.

- Журнал проведення інструктажу з техніки безпеки в комп’ютерному класі

-Для забезпечення розвитку кабінету інформатики складається перспективний план оснащення (розвитку) кабінету. Як правило, такий план складається та затверджується керівником один раз на 3-5 років.

Методична робота з питань запровадження ІКТ у навчально-виховний процес.

Методична робота з питань підвищення рівня володіння педагогічними працівниками ІКТ та формування інформаційної культури педагогічних працівників здійснюється на підставі плану заходів, який може бути або частиною плану роботи навчального закладу на рік, або окремо розроблений план, затверджений керівником навчального закладу.

Планування методичної роботи може включати такі заходи:

1. Проведення моніторингу рівня володіння ІКТ педагогічними працівниками.

2. Вивчення попиту педагогічних працівників на відвідування семінарів за різними темами.

3. Проведення моніторингу охоплення вчителів навчального закладу участю у тематичних семінарах та заходах з питань запровадження ІКТ.

4. Проведення навчальних семінарів з оволодіння ІКТ.

5. Проведення семінарів та презентацій з використання електронних засобів навчального призначення.

6. Організація співробітництва з вищими навчальними закладами, спеціалізованими підприємствами та організаціями з питань підвищення рівня оволодіння ІКТ педагогами та запровадження ІКТ у навчально-виховний процес.

7. Проведення спільних методичних заходів з навчальними закладами, які працюють за аналогічною проблематикою у напрямі інформатизації.

8. Розробка інструкцій, методичних рекомендацій, порад тощо з питань запровадження інформаційно-комунікаційних технологій.( №п/п Прізвище та ім’я учня клас Дата інструктажу Назва інструктажу Підпис учня Підпис вчителя )

9. Проведення відкритих уроків із запровадженням ІКТ.

10.Участь педагогічних працівників у тематичних конкурсах.

11.Підготовка учнів до участі у тематичних конкурсах тощо.

12. Створення, ведення та поповнення банку даних вчителів, що запроваджують у системі інформаційно-комунікаційні технології.

Будь який навчально-методичний захід, проведений у навчальному закладі, повинен мати звіт, який складається з таких матеріалів:

1. План підготовки заходу.

2. План (програма) проведення заходу.

3. Лист реєстрації учасників

 4. Матеріали заходу (тези виступів, комп’ютерні презентації, анкети тощо). Аналітична діяльність з питань інформатизації навчального закладу.

Аналіз діяльності навчального закладу рекомендовано здійснювати:

Статистичний – щоквартально, відстежуючи динаміку показника кількості учнів на 1 персональний комп’ютер, рівень оволодіння ІКТ педагогами, наявність електронних засобів навчального призначення та частота їх використання , забезпеченість мультимедійною технікою, відсоток вчителів закладу, які в системі використовують ІКТ тощо.

Порівняльний – щорічно.

До аналізу стану інформатизації навчального закладу за попередній навчальний рік можна включити такі питання:

- аналіз стану наявної комп’ютерної техніки, доцільності та ефективності її використання в навчально-виховному процесі, відповідності сучасним вимогам;

- робота в ПК «Міська освітня мережа»;

- використання ресурсів мережі Інтернет;

- участь учнів у конкурсах, олімпіадах, турнірах з напряму ІКТ;

- участь закладу та педагогів у конкурсах з інформатизації; - участь педагогічних працівників у навчально-методичних семінарах, курсах, конференціях;

- моніторинг володіння ПК учнями, педагогічними працівниками; - моніторинг впровадження ІКТ педагогічними працівниками у НВП;

- проведення власної навчально-методичної діяльності на базі навчального закладу.

Аналіз виконання запланованих заходів з інформатизації повинен відображатися у плані роботи навчального закладу на рік, а також може бути висвітлений на нарадах при директорові (завідувачеві), засіданнях педагогічної ради, ради навчального закладу тощо.

 

 

 
 

 

Пошук
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Гадяч
free counters Національна дитяча "Гаряча лінія"-Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія
|





Відділ освіти  
 Гадяч © 2017 Зробити безкоштовний сайт з uCoz