Відділ освіти м. Гадяч


Ви увійшли як Гість Група "Гості" | Мій профіль | Вихід 
Вітаю Вас Гість

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 6562
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу




Корисні лінки

Архів новин 2015
Архів новин 2014
Архів новин 2013
Архів новин Січень – Травень 2011

Маркетинг

     Соціально-економічні перетворення, в умовах яких останнім часом розвиваються відносини в нашому суспільстві, вима­гають від системи освіти переорієнтації на вивчення і задо­волення освітніх потреб споживачів. Це обумовлює необ­хідність розробки й упровадження маркетингової стратегії діяльності, що створює базу для прийняття управлінських рішень щодо розширення, оновлення або скорочення освіт­ніх послуг, які надає окремо взятий навчальний заклад

 

МАРКЕТИНГОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

 

    Сучасний навчальний заклад працює в умовах ринкових відносин, і тому основним його завданням є задоволення потреб споживачів в освітніх послугах, тобто освіта має бути якісною.

 

Властивості якості освіти

Якість освіти як педагогічна категорія має зовнішні та внутрішні властивості.

     Внутрішні властивості якості освіти – це безпосередньо умови, створені в навчальному закладі (якість управління, матеріально-технічного забезпечення, кадрового забезпечення тощо), сам навчально-виховний процес (якість змісту навчання, викладання й навчальної діяльності  учнів) та його результат (рівень навчальних досягнень і життєвої компетентності учнів). Стан внутрішніх властивостей якості освіти вивчається шляхом проведення моніторингових процедур.

Зовнішні властивості якості освіти це освітні потреби спожива­чів (держави, суспільства, учасників навчально-виховного процесу).

     Визначити конкретні освітні потреби споживачів можна за допомогою проведення маркетингових досліджень.

     Маркетингова діяльність навчального закладу це діяльність, орієн­тована на задоволення потреб певного сегмента споживачів й отриман­ня прибутку для підтримки і розвитку діяльності навчального закладу.        

     Провідним чинником у маркетинговій діяльності є орієнтація на споживача, тому що в умовах ринку навчальний заклад тільки тоді може досягти поставлених цілей, коли найкращим чином задовольнить вимоги споживачів. Для забезпечення цього необхідно:

  постійно вивчати виклики ринку й освітні потреби споживачів;

  прогнозувати попит та управляти його формуванням;

  регулювати виробництво й постачання освітніх послуг;

  формувати позитивний імідж закладу.

 

 

     Послуги – це дії, спрямовані безпосередньо на споживача, в процесі виконання яких не створюється новий матеріальний продукт, а змінюється якість продукту

 

 

 

 

НАПРЯМИ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

 

Існує три напрями маркетингової діяльності:

  вивчення освітніх потреб споживачів;

  проведення комплексу маркетингових заходів;

  оцінювання отриманого прибутку (матеріального або іміджевого). Зупинимося на кожному з них окремо.

Будь-які потреби є внутрішніми спонукачами діяльності. Для спо­живачів освітніх послуг потребами є знання, вміння, навички, життєва компетентність. Потреби мають лінійну залежність від рівня розвитку людини, суспільства, держави. Задоволення одних потреб формує поя­ву нових.

Використовуючи маркетингові підходи, навчальний заклад вивчає коло освітніх потреб та пропонує механізми їх задоволення у вигляді розширення змісту навчання: введення нових навчальних програм, курсів, спецкурсів, факультативів тощо.

Застосування маркетингового управління навчальним закладом приводить до регулювання потреб для досягнення соціального ефек­ту від освітньої діяльності. Іноді навчальний заклад створює умови для формування освітніх потреб споживачів з метою піднесення цінності освіти.

Проведення комплексу маркетингових заходів є видом соціальної технології, спрямованої на виявлення ефективних засобів управління ринком на основі об'єктивного розуміння ситуації на ньому. Така тех­нологія є відповідним циклом маркетингового управління: аналіз інформації, отриманої за результатами маркетингових досліджень, пла­нування (стратегічне, оперативне) дій, завдань, організація виконання

запланованого, мотивація на виконання запланованих завдань, конт­роль за проведеними заходами й отриманим прибутком, регулювання відстеження проміжних результатів та встановлення їх відповідності до тих, які б хотіли отримати, інформаційне забезпечення процесу. Тобто це і є маркетингове управління.

Оцінювання отриманого прибутку. У межах ринкових відносин будь-яка організація за мету своєї діяльності ставить отримання прибутку. Прибуток може бути матеріальним (отримання коштів) і нематеріальним (підвищення іміджу, попиту на запропоновані освітні послуги, попиту на випускників певного навчального закладу). У сфері освіти найпоширенішим є отримання нематеріального прибутку. Проте ці два різновиди прибутку взаємопов'язані. Наприклад, створення позитивного іміджу навчального закладу сприяє               отриманню матеріального прибутку у вигляді спонсорської допомоги або додаткових благодійних внесків. Оцінювання отриманого прибутку допомагає оцінити правильність обраної стратегії розвитку навчального закладу, а, за потреби, внести відповідні корективи.

Отже, щоб визначитися з напрямами стратегічного планування, сформулювати мету діяльності навчального закладу, необхідно здій­снити певні дії маркетингового управління:

  провести аналіз внутрішнього і зовнішнього середовища;

  виявити сильні і слабкі сторони навчального закладу, потенційні зовнішні загрози і сприятливі можливості діяльності закладу.

Усе це необхідно для ефективності та якості комплексу освітніх по­слуг, що надає навчальний заклад, задовольняючи потреби спожива­чів, пов'язані зі зміною їхнього освітнього рівня чи професійної підго­товки, які забезпечуються ресурсами цього навчального закладу.

 

     Маркетинг має принципове значення для системи освіти насамперед у двох аспектах: формування критеріїв соціальної й індивідуальної цінності освіти в контексті соціокультурних характеристик інформаційного суспільства (визначення ціннісних параметрів якісної освіти) й забезпечення зростання ролі освіти як соціальної цінності в системі його ціннісних пріоритетів.

 

 

 

 

 

 

 

 

Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Гадяч
free counters Національна дитяча "Гаряча лінія"-Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія






Відділ освіти  
 Гадяч © 2024 Зробити безкоштовний сайт з uCoz