Відділ освіти м. Гадяч


Ви увійшли як Гість Група "Гості" | Мій профіль | Вихід 
Вітаю Вас Гість

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 6502
Статистика

Онлайн всього: 9
Гостей: 9
Користувачів: 0
Форма входу




Корисні лінки

Архів новин 2015
Архів новин 2014
Архів новин 2013
Архів новин Січень – Травень 2011

Реалізація 2.1

Реалізація компетентнісного підходу в навчанні молодших школярів

Сучасне суспільство вимагає виховання самостійних, ініціативних, відповідальних громадян, здатних ефективно взаємодіяти у виконанні соціальних, виробничих і економічних завдань. Виконання цих завдань потребує розвитку особистісних якостей і творчих здібностей людини, умінь самостійно здобувати нові знання та розвязувати проблеми, орієнтуватися в житті суспільства. Саме ці пріорітети лежать в основі реформування сучасної школи, головне завдання якої – підготувати компетентну особистість, здатну знаходити правильні рішення у конкретних життєвих ситуаціях. Тому актуальним завданням сучасної школи є реалізація компетентнісного підходу в навчанні, який передбачає спрямованість освітнього процесу на формування і розвиток ключових компетенцій особистості.

Базовими поняттями компетентнісної освіти є:

  • Компетентнісний підхід;
  • Компетенція, компетентність;
  • Ключова та предметна компетентність.

Компетенція розуміється як коло питань, щодо яких особистість має бути обізнана або певну сферу діяльності, в якій людина повинна володіти компетентністю. Це обєктивна категорія, суспільно визнаний рівень знань, навичок, ставлень у певній сфері діяльності людини.

Компетентність – інтегрована здатність особистості, яка набута у процесі навчання. Вона охоплює: знання, уміння, навички, досвід, цінності та ставлення, які можуть цілісно реалізуватися на практиці, тому компетентність не може бути зведена лише до фактичних знань.

Особистісні компетентності;

(вмотивованість, цікавість, креативність, чесність, наполегливість)

Інформаційно – комунікаційні компетентності;

Володіння іноземними мовами;

Соціальні компетентності;

Компетентності з науки і технологій;

 

Ключові компетентності в українській школі:

  • уміння вчитися;
  • громадянська;
  • загальнокультурна;
  • компетентність з інформаційних та комунікаційних технологій;
  • соціальна;
  • підприємницька;
  • здоровєзбережувальна

 

Предметна компетентність – сукупність знань, умінь, та якостей, що дають змогу виконувати певні дії у межах конкретного предмета.

 

Загальнонавчальні уміння і навички:

  • навчально- організаційні (опанування школярами раціональних способів організації свого навчання)
  • загальномовленнєві (формування умінь висловлюватися, спілкуватися ,працювати з текстовою інформацією.)
  • загальнопізнавальні (уміння спостерігати ,розмірковувати, запамятовувати)
  • контрольно-оцінні (засвоєння учнями способів перевірки та самоперевірки, оцінювання здобутих результатів);
  • рефлексивні (висловлювати емоційні, інтелектуальні, оцінювальні, рефлексивні судження).

 

Наприклад: предмети початкової школи в контексті компетентнісного підходу.

Українська мова – комунікативна, соціокультурна, уміння вчитися;

Літературне читання – Читацька компетентність, комунікативна, інформаційна, уміння вчитися;

Математика – математична, уміння вчитися;

Трудове навчання – предметно -перетворювальна

 

Взаємозвязок ключових і предметних компетентностей

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала методист НМЦ Оробей С.М.

Пошук
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Гадяч
free counters Національна дитяча "Гаряча лінія"-Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія
|





Відділ освіти  
 Гадяч © 2017 Зробити безкоштовний сайт з uCoz