Архів новин 2015 Архів новин 2014 Архів новин 2013 Архів новин Січень – Травень 2011 |
Реалізація 2.1Реалізація компетентнісного підходу в навчанні молодших школярів Сучасне суспільство вимагає виховання самостійних, ініціативних, відповідальних громадян, здатних ефективно взаємодіяти у виконанні соціальних, виробничих і економічних завдань. Виконання цих завдань потребує розвитку особистісних якостей і творчих здібностей людини, умінь самостійно здобувати нові знання та розв’язувати проблеми, орієнтуватися в житті суспільства. Саме ці пріорітети лежать в основі реформування сучасної школи, головне завдання якої – підготувати компетентну особистість, здатну знаходити правильні рішення у конкретних життєвих ситуаціях. Тому актуальним завданням сучасної школи є реалізація компетентнісного підходу в навчанні, який передбачає спрямованість освітнього процесу на формування і розвиток ключових компетенцій особистості. Базовими поняттями компетентнісної освіти є:
Компетенція розуміється як коло питань, щодо яких особистість має бути обізнана або певну сферу діяльності, в якій людина повинна володіти компетентністю. Це об’єктивна категорія, суспільно визнаний рівень знань, навичок, ставлень у певній сфері діяльності людини. Компетентність – інтегрована здатність особистості, яка набута у процесі навчання. Вона охоплює: знання, уміння, навички, досвід, цінності та ставлення, які можуть цілісно реалізуватися на практиці, тому компетентність не може бути зведена лише до фактичних знань. Особистісні компетентності; (вмотивованість, цікавість, креативність, чесність, наполегливість) Інформаційно – комунікаційні компетентності; Володіння іноземними мовами; Соціальні компетентності; Компетентності з науки і технологій;
Ключові компетентності в українській школі:
Предметна компетентність – сукупність знань, умінь, та якостей, що дають змогу виконувати певні дії у межах конкретного предмета.
Загальнонавчальні уміння і навички:
Наприклад: предмети початкової школи в контексті компетентнісного підходу. Українська мова – комунікативна, соціокультурна, уміння вчитися; Літературне читання – Читацька компетентність, комунікативна, інформаційна, уміння вчитися; Математика – математична, уміння вчитися; Трудове навчання – предметно -перетворювальна
Взаємозв’язок ключових і предметних компетентностей
Підготувала методист НМЦ Оробей С.М. |
|
Відділ освіти |
Гадяч © 2024 Зробити безкоштовний сайт з uCoz |