Відділ освіти м. Гадяч


Ви увійшли як Гість Група "Гості" | Мій профіль | Вихід 
Вітаю Вас Гість

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 6494
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Форма входу




Корисні лінки

Архів новин 2015
Архів новин 2014
Архів новин 2013
Архів новин Січень – Травень 2011

За здоровий спосіб життя

Формування здорового способу життя – спільна робота школи й сімї

Пам’ятай! Життя є дар,

І той, хто його не цінує,

Цього дарунка не заслуговує.

                           Леонардо да Вінчі

Сьогодні процес модернізації освіти та виховання спрямований на забезпечення умов для якісної освіти шляхом формування покоління, спроможного до толерантного сприйняття світу, безконфліктної життєдіяльності в ньому, здатного навчатися протягом життя, створювати і розвивати цінності громадянського суспільства.

Разом з тим, ураховуючи існуючу тенденцію погіршення стану здоров’я дітей, розповсюдженість соматичних, нервово-психічних порушень здоров’я школярів, існування проблеми соціально-психологічної адаптації дітей та молоді, перед навчальними закладами постає завдання організувати навчально-виховний процес на засадах здоров’язбереження, розвивати професіоналізм педагогів щодо формування основ здорового способу життя, культури здоров’я, превентивного навчання і виховання дітей та учнівської молоді.

Безперечно, що головним завданням школи є підготовка дитини, підлітка до самостійного життя, даючи йому для цього необхідну освіту. Але чи може кожен професійно підготовлений педагог, доросла, відповідальна людина не хвилюватися про здоровя своїх вихованців та його прогресуюче погіршення? Однією з відповідей на це здебільшого риторичне питання і стала зацікавленість учителями нашої школи у здоровязберігаючих освітніх технологіях.

Покладені на школу і вчителя такої, здавалося, невідповідної їм компетенції – піклування про здоровя учнів – визначаються такими причинами.

По-перше, дорослі завжди несуть відповідальність за те, що відбувається з дітьми, які знаходяться під їх опікою. Це стосується і дитячого здоров’я. Саме в школі під «наглядом» учителів, учні проводять більшу частину часу, і не допомагати їм зберегти здоров’я було б виявленням непрофесіоналізму.

По-друге, більша частина всіх впливів на здоровя учнів – бажаних і небажаних – впроваджені саме педагогами, в стінах освітніх закладів. Якщо ж дотримуватись погляду того, що всіма питаннями повинні займатися медики, то за кожним класом потрібно закріпити хоча б одного лікаря.

По-третє,сучасна медицина займається не здоровям, а хворобами, тобто не профілактикою, а лікуванням. Завдання ж школи інше – зберегти й зміцнити здоров’я своїх вихованців. Тому ми вважаємо, що головна задіяна особа, яка турбується про здоровя учнів у школі – учитель, вихователь.

Для успішного створення здоровязберігаючого середовища у нашій школі навчально-виховна робота здійснюється за такими напрямами:

- створення оптимальних санітарно-гігієнічних умов;

- раціональна організація праці й відпочинку;

- збереження та зміцнення фізичного, психічного, соціального та духовного здоровя;

- формування свідомого ставлення до свого життя та здоровя;

- пропагування здорового способу життя;

- застосування профілактичних, просвітницьких програм і проектів;

- налагодження співпраці з відповідними громадськими організаціями та державними установами.

При організації роботи школи по формуванню здорового способу життя перш за все створено відповідні психолого-педагогічні умови, коли учні через різноманітні види шкільної діяльності засвоюють знання, розвивають та реалізовують себе у творчій праці, усвідомлюють себе вільними у формах культурної поведінки, уміють зберігати своє здоровя, вести здоровий спосіб життя, бути готовими до особистого життя в різних умовах та ситуаціях, бути повноправними членами сучасного суспільства.

У кожного учителя свої підходи, особисте бачення вирішення цієї проблеми.

На сьогодні більшість педагогів нашої школи спрямовує свою діяльність на формування освіченої, творчої особистості, становлення її фізичного та психічного здоров’я, виховання потреби здорового способу життя. Тому проводять різні виховні заходи, залучаючи до них батьків.

У вересні під час проведення місячника основ безпеки життєдіяльності проведено тиждень безпеки руху дітей «Мова вулиці»: 1-й клас провів Парад машинок-смішинок (Козача В.В.), 2-й клас провів свято «У країні дорожних знаків» (Скрипка І.І.), 3 і 4-й класи  взяли участь у брейн-ринзі «Дорожні знаки» (Галушка Г.В.), 7 – 9 класи провели вікторину «Я учасник дорожнього руху» (Жартовський М.М.).

У рамках тижня здоров’я цікавою стала зустріч з лікарем на тему «Курити – здоров’ю шкодити», години спілкування «Найцінніший дар – життя», «Корисна їжа і здоров’я», «З горілкою дружити – своє життя занапастити», «Наркотичні речовини та шляхи їх профілактики», а «Суд над Цигаркою» проведений 8 класом викликав і сміх і сльози у глядачів. Цікаво пройшов конкурс між 6 і 7 класами «Шкідливим звичкам скажемо: «Ні» та колективна творча справа «Азбука здоровя».

Велике захоплення і азарт викликало у учасників свято Спортляндії (вересень), спортивне свято «Козакуйте, козаки» (жовтень), «Тато і я  – спортивна сімя» (грудень), «Нумо, хлопці» (лютий).

З великою гордістю хочеться сказати про нашу команду козаків, які займають три роки підряд призові місця на районних та обласних змаганнях у конкурсі «Нащадки козацької слави» (Андрусенко В.В.).

Цікавою є проектна діяльність 10 класу «Шлях до безпечного життя» та тренінги серед випускників «Кроки до професії через здоровя», «Не дозволимо собою маніпулювати».

Під час проведення традиційного Дня ЦО (квітень) учні знайомляться з надзвичайними ситуаціями та профілактикою небезпек, проходить конкурс строю і пісні (1 – 9 класи), а після разом з батьками варять козацький куліш.

Обов’язковим стало обговорення на батьківських зборах питань, пов’язаних з попередженням нещасних випадків на дорогах, статевого виховання, про правову відповідальність батьків за виховання дітей, про насильство у сімї.

 Найцінніше, що є у людини – це її життя. Воно дається їй тільки раз і кожній своє. Довге чи коротке, неповторне і звичне, радісне і сумне, солодке, як мед, і гірке, як полин, воно триває лише від народження до смерті, і його не можна прожити двічі. Отож життя своє потрібно любити, цінувати і боронити від усього лихого.

Життя – це шанс, скористайся ним.

Життя – це краса,  милуйся нею.

Життя – це мрія,  здійсни її.

Життя – це виклик,  прийми його.

Життя – це обов’язок,  виконай  його.

Життя – це цінність,  цінуй його.

Життя – це любов,   насолоджуйся нею.

Життя – це тайна,  пізнай її.

Життя – це удача,  шукай цю мить.

Життя  таке чудове, не марнуй його.

Це твоє життя – борони його.

Рашівська ЗОШ І – ІІІ ступенів, ЗДЗНВР  Мишаченко О.В.

 Література.

Баєва  Т.  Формування  здорового   способу  життя  в  особистісно   1.  орієнтованому   виховному   процесі   життя  /  Т .  Баєва  //  Соціально - педагогічні  проблеми  сучасної  середньої   та  вищої  освіти  в  Україні  –  Житомир :  ЖДПУ , 2002. –  С . 172-173. 

Бакіко  І.  Профілактика  шкідливих  звичок  у  підлітків  засоба- 2.  ми   фізичної   культури   і   спорту  /  І .  Базіко  //  Спортивний   вісник   Придніпров’я. –  Дніпропетровськ :  ДДІФКС, 2008. -  №3-4. –  С .28-30. 

Бермудес   Д .  Використання   ритмічної   гімнастики   в   системі   3.  підготовки   вчителів   фізичної   культури  /  Д .  Бермудес  //  Молода   спортивна   наука   України . -  Львів :  НВФ  « Українські   технології »,  2007. - Вип. 11. - T.N5. - C. 27-35. 

Білик   В . Г .  Педагогічні   аспекти   фізичного   виховання   та   спор - 4.  ту  у  формуванні  ставлення  до  здорового  способу  життя  дітей  та   підлітків  /  В . Г .  Білик ,  С . А .  Ігнатенко ,  К . В .  Палієнко ,  В . В .  Солнцева,  С.В.  Страшко //  Вісник  Чернігівського   державно- го   педагогічного   університету   імені   Т . Г . Шевченка . –  Чернігів :  ЧДПУ , 2006. –  Вип . 35. –  с . 431-434. - ( Серія   Педагогічні   нау - ки ). 

Бондар  А.Д.  Навчально-виховна  робота  в  школах-інтернатах   і  5.  групах  подовженого  дня /  А.Д. Бондар, Б.С.  Кобзар. – 2-е  вид.,  допов .  й   перероб . –  К .:  Вища   школа , 1985. –  С . 149. 

Брилін  Б.А.  Педагогічні  проблеми   організації  вільного  часу /  6.  Б . А .  Брилін  //  Психологія   і   педагогіка . – 1996. –  № 4. –  С . 72-76. 

Васічкина  О.В.  Здоровий   спосіб  життя  як  складова  життєвої  7.  компетентності   учнів  /  О . В .  Васічкина ,  В . О .  Смоляр  //  Педагогіка ,  психологія  та медико- біологічні проблеми  фізичного виховання  і   спорту . -  Харків :  ХДАДМ  ( ХХПІ ), 2007. -  № 11. - C. 221-225. Виховна робота в закладах освіти України: збірник нормативних   8.  документів   та   методичних   рекомендацій   з   питань   організації   виховної   роботи  /  МОН   України ,  ІСДО . -  К .:  ІСДО , 1995. - 136 

 с . Волошин   О . Р .  Здоровий   спосіб   життя  –  через   школу   нового   типу   9.  / О.Р. Волошин // Слобожанський науково-спортивний  вісник. –  Х .:  ХДАФК , 2007. –  Вип .11. –  С . 13-15. 

Герасимчук  А.Ю.  Формування  у  студентів  потреб  до  занять  10.  фізичною   культурою  /  А . Ю .  Герасимчук ,  О . М .  Ужеліна  //  Вісник   Чернігівського   державного  педагогічного   університету   імені  Т . Г . Шевченка . -  Чернігів :  ЧДПУ , 2006. –  Вип .. 35. –  с . 440-442. -  ( Серія   Педагогічні   науки ). 

Гіжевський   В .  Формування   здорового   способу   життя   серед   11.  підлітків і  молоді / В.  Гіжевський //  Соціально-педагогічні про- блеми сучасної середньої та вищої освіти  в Україні. – Житомир :  ЖДПУ , 2002. –  С . 179 - 182. 

Жабокрицька О.В. Педагогічні умови виховання основ здорово- 12.  го   способу   життя   підлітків   у   позакласній   діяльності :  автореф .  

Пошук
Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Гадяч
free counters Національна дитяча "Гаряча лінія"-Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія





Відділ освіти  
 Гадяч © 2017 Зробити безкоштовний сайт з uCoz