Архів новин 2015 Архів новин 2014 Архів новин 2013 Архів новин Січень – Травень 2011 |
За здоровий спосіб життяФормування
здорового способу життя – спільна робота школи й сім’ї Пам’ятай! Життя є дар, І той, хто його не цінує, Цього дарунка не заслуговує. Леонардо да Вінчі Сьогодні процес модернізації освіти та виховання
спрямований на забезпечення умов для якісної освіти шляхом формування
покоління, спроможного до толерантного сприйняття світу, безконфліктної
життєдіяльності в ньому, здатного навчатися протягом життя, створювати і
розвивати цінності громадянського суспільства. Разом з тим, ураховуючи існуючу тенденцію погіршення
стану здоров’я дітей, розповсюдженість соматичних, нервово-психічних порушень
здоров’я школярів, існування проблеми соціально-психологічної адаптації дітей
та молоді, перед навчальними закладами постає завдання організувати
навчально-виховний процес на засадах здоров’язбереження, розвивати
професіоналізм педагогів щодо формування основ здорового способу життя,
культури здоров’я, превентивного навчання і виховання дітей та учнівської
молоді. Безперечно, що головним завданням школи є підготовка
дитини, підлітка до самостійного життя, даючи йому для цього необхідну освіту.
Але чи може кожен професійно підготовлений педагог, доросла, відповідальна
людина не хвилюватися про здоров’я своїх
вихованців та його прогресуюче погіршення? Однією з відповідей на це
здебільшого риторичне питання і стала зацікавленість учителями нашої школи у
здоров’язберігаючих освітніх технологіях. Покладені на школу і вчителя такої, здавалося,
невідповідної їм компетенції – піклування про здоров’я учнів – визначаються такими причинами. По-перше, дорослі завжди несуть відповідальність за
те, що відбувається з дітьми, які знаходяться під їх опікою. Це стосується і
дитячого здоров’я. Саме в школі під «наглядом» учителів, учні проводять більшу
частину часу, і не допомагати їм зберегти здоров’я було б виявленням
непрофесіоналізму. По-друге, більша частина всіх впливів на здоров’я учнів – бажаних і небажаних – впроваджені саме
педагогами, в стінах освітніх закладів. Якщо ж дотримуватись погляду того, що
всіма питаннями повинні займатися медики, то за кожним класом потрібно
закріпити хоча б одного лікаря. По-третє,сучасна медицина займається не здоров’ям, а хворобами, тобто не профілактикою, а лікуванням.
Завдання ж школи інше – зберегти й зміцнити здоров’я своїх вихованців. Тому ми
вважаємо, що головна задіяна особа, яка турбується про здоров’я учнів у школі – учитель, вихователь. Для успішного створення здоров’язберігаючого середовища у нашій школі
навчально-виховна робота здійснюється за такими напрямами: - створення оптимальних санітарно-гігієнічних умов; - раціональна організація праці й відпочинку; - збереження та зміцнення фізичного, психічного,
соціального та духовного здоров’я; - формування свідомого ставлення до свого життя та
здоров’я; - пропагування здорового способу життя; - застосування профілактичних, просвітницьких програм
і проектів; - налагодження співпраці з відповідними громадськими
організаціями та державними установами. При організації роботи школи по формуванню здорового
способу життя перш за все створено відповідні психолого-педагогічні умови, коли
учні через різноманітні види шкільної діяльності засвоюють знання, розвивають
та реалізовують себе у творчій праці, усвідомлюють себе вільними у формах
культурної поведінки, уміють зберігати своє здоров’я, вести здоровий спосіб життя, бути готовими до
особистого життя в різних умовах та ситуаціях, бути повноправними членами
сучасного суспільства. У кожного учителя свої підходи, особисте бачення
вирішення цієї проблеми. На сьогодні більшість педагогів нашої школи спрямовує
свою діяльність на формування освіченої, творчої особистості, становлення її
фізичного та психічного здоров’я, виховання потреби здорового способу життя.
Тому проводять різні виховні заходи, залучаючи до них батьків. У вересні під час проведення місячника основ безпеки
життєдіяльності проведено тиждень безпеки руху дітей «Мова вулиці»: 1-й клас
провів Парад машинок-смішинок (Козача В.В.), 2-й клас провів свято «У країні
дорожних знаків» (Скрипка І.І.), 3 і 4-й класи
взяли участь у брейн-ринзі «Дорожні знаки» (Галушка Г.В.), 7 – 9 класи
провели вікторину «Я учасник дорожнього руху» (Жартовський М.М.). У рамках тижня здоров’я цікавою стала зустріч з
лікарем на тему «Курити – здоров’ю шкодити», години спілкування «Найцінніший
дар – життя», «Корисна їжа і здоров’я», «З горілкою дружити – своє життя
занапастити», «Наркотичні речовини та шляхи їх профілактики», а «Суд над
Цигаркою» проведений 8 класом викликав і сміх і сльози у глядачів. Цікаво
пройшов конкурс між 6 і 7 класами «Шкідливим звичкам скажемо: «Ні» та
колективна творча справа «Азбука здоров’я». Велике захоплення і азарт викликало у учасників свято
Спортляндії (вересень), спортивне свято «Козакуйте, козаки» (жовтень), «Тато і
я – спортивна сім’я» (грудень), «Нумо, хлопці» (лютий). З великою гордістю хочеться сказати про нашу команду
козаків, які займають три роки підряд призові місця на районних та обласних
змаганнях у конкурсі «Нащадки козацької слави» (Андрусенко В.В.). Цікавою є проектна діяльність 10 класу «Шлях до
безпечного життя» та тренінги серед випускників «Кроки до професії через здоров’я», «Не дозволимо собою маніпулювати». Під час проведення традиційного Дня ЦО (квітень) учні
знайомляться з надзвичайними ситуаціями та профілактикою небезпек, проходить
конкурс строю і пісні (1 – 9 класи), а після разом з батьками варять козацький
куліш. Обов’язковим стало обговорення на батьківських зборах
питань, пов’язаних з попередженням нещасних випадків на дорогах, статевого
виховання, про правову відповідальність батьків за виховання дітей, про
насильство у сім’ї. Найцінніше, що
є у людини – це її життя. Воно дається їй тільки раз і кожній своє. Довге чи
коротке, неповторне і звичне, радісне і сумне, солодке, як мед, і гірке, як
полин, воно триває лише від народження до смерті, і його не можна прожити
двічі. Отож життя своє потрібно любити, цінувати і боронити від усього лихого. Життя – це шанс, скористайся ним. Життя – це краса,
милуйся нею. Життя – це мрія,
здійсни її. Життя – це виклик,
прийми його. Життя – це обов’язок,
виконай його. Життя – це цінність,
цінуй його. Життя – це любов,
насолоджуйся нею. Життя – це тайна,
пізнай її. Життя – це удача,
шукай цю мить. Життя таке
чудове, не марнуй його. Це твоє життя – борони його. Рашівська ЗОШ І – ІІІ ступенів, ЗДЗНВР Мишаченко О.В. |
|
Відділ освіти |
Гадяч © 2024 Зробити безкоштовний сайт з uCoz |