Нормативні документи з питань атестації
Про застосування Типового положення про атестацію педагогічних працівників
Про затвердження Змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників
Діяльність атестаційної комісії ІІ рівня
Робота експертної групи у період атестації працівників_закладів осві
Зразки оформлення відповідних документів
Триває робота над реформуванням загальної середньої освіти та дебюрократизацією шкіл
Щодо питання атестації педагогічних працівників, то необхідно зазначити, що базовим документом, який регламентує порядок атестації педагогічних працівників, є Типове положення про атестацію педагогічних працівників, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 6 жовтня 2010 року № 930, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14 грудня 2010 року за № 1255/18550, зі змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20 грудня 2011 року № 1473, який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 10 січня 2012 року за № 14/20327 та Зміни до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затверджені наказом МОН від 08.08.2013 № 1135.
Відповідно до п. 1.2 Типового положення, атестація педагогічних працівників — це система заходів, спрямована на всебічне комплексне оцінювання їхньої педагогічної діяльності, за якою визначаються відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюється кваліфікаційна категорія, педагогічне звання.
Реалізація цього завдання потребує всебічного вивчення й аналізу результативності діяльності педагогічного працівника в міжатестаційний період.
Підвищити рівень ефективності атестації педпрацівників можливо за рахунок: вдосконалення науково-методичного супроводу фахового самовдосконалення педагогів у міжатестаційний період; здійснення комплексного оцінювання педагогічної діяльності працівників із застосуванням параметрів і критеріїв оцінювання результативності професійної діяльності за весь міжатестаційний період; впровадження різних форм підвищення кваліфікації, зокрема дистанційного навчання, різноманітних тренінгів, семінарів тощо.
На цей час Міністерством розробляються нові підходи до оцінки професійного рівня учителя та системи підвищення кваліфікації педагогів.
В И М О Г И до кваліфікаційної категорії «Спеціаліст вищої категорії» та педагогічних звань
1.Кваліфікаційна категорія «Спеціаліст вищої категорії» встановлюється педагогічним працівникам, які:
- мають високий якісний показник навченості учнів;
- підготували переможців та призерів районних олімпіад;
- брали участь в районних конкурсах професійної майстерності;
- давали відкриті уроки для вчителів району та області;
- виступали на засіданнях шкільних і районних методоб’єднань;
- брали участь у районних і обласних ярмарках педтехнологій;
- оформили і поповнюють базу шкільного предметного кабінету;
- досконало володіють ефективними формами і методами організації навчально-виховного процесу;
- підготували презентацію власного педагогічного досвіду.
Гадяцький науково – методичний центр рекомендує для схвалення
власні методичні розробки.
2. Педагогічне звання «Старший учитель» може присвоюватись педпрацівникам, які відповідають вище названим вимогам і виявляють високу активність у поширенні досвіду роботи в навчальному закладі та надають при необхідності методичну допомогу педагогічним працівникам району.
3.Педагогічне звання «Вчитель-методист», «Вихователь-методист» присвоюються педагогічним працівникам, які мають вищу кваліфікаційну категорію, відповідають іншим вимогам необхідним для присвоєння звання «Старший учитель», а також:
- беруть активну участь в узагальненні передового педагогічного досвіду (досвід вивчений, узагальнений і поширюється серед вчителів школи і району);
- працюють над пошуком ефективних форм і методів навчально-виховної роботи (очолює роботу творчої групи, школи педагогічного досвіду, семінару і т.д.);
- надають практичну допомогу педагогічним працівникам інших освітніх установ в освоєнні прогресивного досвіду провідних педагогів;
- мають власні методичні розробки згідно п.5.2 Типового положення про атестацію педагогічних працівників.
Атестаційний бланк.
Атеcтація. База даних.
РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ ЗА ОСТАННІ 5 РОКІВ або:
Література у фахових періодичних виданнях з питань атестації педагогічних працівників
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО АТЕСТАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ