2019/2020 н.р.
ОРГАНІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ З
ІСТОРІЇ ТА СУСПІЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН
Методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України щодо вивчення історії у 2019/2020 н.р.
Методичні рекомендації щодо вивчення предмету "Громадянська освіта"
Методичні рекомендації щодо вивчення предметів морально-духовного спрямування.
2018/2019 н.р.
Методичні рекомендації щодо викладання історії у 2018/2019 навчальному році
НОРМАТИВНО – ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
-
Календарно-тематичне планування з історії 5 -9 класи 2018/2019 н.р.
10.08.2018 -
Календарне планування уроків інтегрованого курсу «Громадянська освіта» для 10-х класів у 2018/2019 н.р.
04.08.2018 -
Методичні рекомендації щодо викладання курсів морально-духовного спрямування у 2018/2019 навчальному році
08.07.2018 -
Методичні рекомендації щодо викладання громадянської освіти (рівень стандарту) у 2018/2019 навчальному році
08.07.2018 -
Методичні рекомендації щодо викладання правознавства у 2018/2019 навчальному році
08.07.2018
“ШКОЛА УКРАЇНИ” – ІСТОРІЯ
- Освічений абсолютизм (8 клас. Всесвітня історія)
- Промисловий переворот в Англії (8 клас. Всесвітня історія)
- Англійська революція (8 клас. Всесвітня історія)
- Узагальнення з теми «Європейська культура кінця XVI – першої половини XVII століття. Польська держава і московське царство» (8 клас. Всесвітня історія)
- Московське царство:лихоліття тиранства і Смути (8 клас. Всесвітня історія)
-
Усі уроки історії та правознавства
Методичні рекомендації, програми, календарне планування
Конспекти уроків історії України 5 клас
Конспекти уроків інтегрованого курсу “Всесвітня історія. Історія України 6 клас”.
Конспекти уроків історії України 7 клас.
Конспекти уроків всесвітня історія 7 клас.
Конспекти уроків історії України 8 клас.
Конспекти уроків всесвітня історія 8 клас.
Конспекти уроків історії України 9 клас.
Конспекти уроків всесвітня історія 9 клас.
Конспекти уроків історії України 10 клас
Конспекти уроків всесвітня історія 10 клас
Конспекти уроків історії України 11 клас
Конспекти уроків всесвітня історія 11 клас
Конспекти уроків правознавства 9 клас
Конспекти уроків правознавства 10 клас
Конспекти уроків правознавства 11 класСпецкурси
Конспекти уроків “Харківщинознавство”
2017-2018 н.р
Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Електронні підручники:
Історія України 9 клас(https://imzo.gov.ua/)
- «Історія України» підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Власов В.С.)
- «Історія України» підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Сорочинська Н.М., Гісем О.О.)
- «Історія України» підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
- «Історія України для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням історії» підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
- «Історія України» підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Пометун О.І., Гупан Н.М., Смагін І.І.)
- «Історія України» підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Турченко Ф.Г., Мороко В.М.)
- «Історія України» підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Реєнт О.П., Малій О.В.)
- «Історія України» підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Струкевич О.К.)
- «Історія України» підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Бурнейко І.О., Хлібовська Г.М., Крижановська М.Є., Наумчук О.В.)
-
Всесвітня історія 9 клас
- «Всесвітня історія» підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Осмоловський С.О., Ладиченко Т.В.)
- «Всесвітня історія» підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Реєнт О.П., Малій О.В.)
- «Всесвітня історія» підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Полянський П.Б.)
- «Всесвітня історія» підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів (Коляда І.А.)
- «Всесвітня історія» підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Сорочинська Н.М., Мартинюк О.О., Гісем О.О.)
- «Всесвітня історія» підручник для 9 класу навчальних закладів (авт. Д’ячков С.В, Литовченко С.Д.)
- «Всесвітня історія» підручник навчальних закладів (авт. Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
- «Всесвітня історія для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням історії» підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
- «Всесвітня історія» підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Щупак І.Я.)
-
Синхронізовані календарно-тематичні плани з історії за оновленими програмами 7-9 класи
-
Календарно – тематичне планування з історії 5 клас (за оновленою програмою)
-
Календарно – тематичне планування з історії 5,6 класи (за оновленими програмами)
- Усі уроки історії
- Зміни до програми:ІСТОРІЯ. 5-9 КЛАСИ
- Відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України № 52 від 13 січня 2017 р. і № 201 від 10 лютого 2017 р., на громадське обговорення (на сайті EdEra) з метою модернізації навчальних програм на основі компетентнісного підходу було винесено: дві програми пропедевтичного курсу історії для учнів 5 класу, а саме Вступ до історії України та Історія України (Вступ до історії), програма інтегрованого курсу Всесвітня історія. Історія України для учнів 6 класу, програми з Історії України та Всесвітньої історії для учнів 7–9 класів.
-
***
Пропозиції й коментарі учасників обговорення стосувалися головно «розвантаження» змісту окремих тем з історії України і всесвітньої історії та уточнення вимог до навчальних досягнень учнів. При оновленні навчальних програм більшість висловлених пропозицій було враховано. Ось найважливіші зміни:
- Програми перебудовано на основі результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів, які є сукупністю знаннєвого, смислового і діяльнісного компонентів. Зміст історичної освіти в оновлених програмах виступає не як самоціль, а як інструмент для досягнення окреслених результатів, що забезпечують формування життєво важливих компетентностей.
- Збалансовано обсяги виділеного на навчання історії по класах і реального (тобто потрібного для досягнення програмних цілей) часу. Із змісту навчального матеріалу вилучено другорядні для цілісного сприймання і системного розуміння історії фрагменти або запропоновано (як у випадку історії Сходу) вивчати їх оглядово.
- Забезпечено доступність і системність цілей навчання. Їх сформульовано щодо кожного розділу як очікувані результати навчання (навчальні досягнення учнів). Збережено тільки досяжні для учнів відповідного віку очікувані результати навчання і скорочено вимоги щодо знання фактологічного матеріалу (дат, імен, подій, термінів).
- Суттєво розширено можливості для вчителя самостійно планувати навчальну роботу з учнями як за змістом, так і за видами. Орієнтуючись на результати навчально- пізнавальної діяльності (що акцентують на зв’язку знаннєвого, смислового і діяльнісного компонентів), учитель зможе самостійно визначати навчальний час за розділами програм.
- Вилучено обов’язкові теми практичних занять, які обмежували самостійність учителя в доборі джерельного матеріалу, методів і прийомів навчання. Натомість запропоновано орієнтовну тематику практичних і творчих робіт із зазначенням, що вони є невід’ємною частиною навчання історії в сучасній школі і можуть відбуватися в різних формах, зокрема й у формі практичних занять.
- Створено нову пояснювальну записку до програм, в якій визначено: мету шкільної історичної освіти; компетентнісний потенціал предмета, соціально й особистісно значущі ідеї, які послідовно розкриваються в процесі навчання і виховання учнів (їх співвіднесено з ключовими компетентностями); наскрізні, міжпредметні й предметні змістові лінії, що забезпечують формування школяра як культурно освіченої, інформаційно свідомої й морально зрілої людини; базові елементи історичної компетентності.
- На основі винесених на обговорення чинних програм з історії для учнів 5 класу створено програму пропедевтичного курсу «Вступ до історії». Її укладено так, аби в навчальній роботі вчитель міг надалі використовувати наявні підручники і водночас мав можливість залучати інформацію з інших джерел. Пропедевтичний курс має на меті підготувати школярів до сприйняття історії як важливої складової інтелектуального життя сучасного суспільства. Результати навчально-пізнавальної діяльності учнів у межах пропедевтичного курсу досягаються через роботу з матеріалом з історії України.
- Програму інтегрованого курсу для 6 класу укладено на основі цивілізаційного підходу до розуміння історії стародавнього світу. Переформатування змісту цієї програми дало змогу інтегрувати навчальний матеріал навколо поняття європейської цивілізації, формування якої розгорталося й на теренах України.
- Програми для 7–9 класів суттєво «розвантажено». Відібрано відповідні до віку учнів навчальні досягнення, частину з них сформульовано заново, декілька тем об’єднано. Відтак учні зможуть здобути знання (базові відомості), розуміння (ключові ідеї/поняття) і вміння (тобто дії, що забезпечують систематизацію, застосування й поглиблення знань і розумінь) на основі опрацювання менших обсягів інформації.
- Запропоновано варіант для синхронізованого вивчення курсів історії України та всесвітньої історії. Послідовність вивчення тем двох курсів наведено в пояснювальній записці і вступних частинах до програм історії України і всесвітньої історії для сьомого, восьмого і дев’ятого класів.
- Розділи програм доповнено посиланнями на міжпредметні зв’язки, тобто на можливості використання навчальних ресурсів географії, природознавства, української та зарубіжної літератури, інформатики, мистецтва. Положення, які стосуються реалізації наскрізних змістових ліній, відображено через очікувані результати і зміст навчально- пізнавальної діяльності.
SCHOOLLIFE.ORG.UA
Додаток 3
до листа Міністерства освіти і науки України від 27.07.2017 р. № 1/9-413 «Про деякі питання щодо організації виховної роботи у навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році»
Відеорекомендації з історії , що створені у рамках проекту «Оновлення програм для базової загальної середньої освіти (5-9 класи)», на сторінці ed-era.com/mon59.
Важливі пам’ятні та ювілейні дати
2017-2018 навчального року
Всеукраїнські пам’ятні та ювілейні дати
2016-2017н.р.
Методичні рекомендації щодо календарного планування.
Методичні рекомендації щодо відзначення 150-річчя від дня народження Михайла Грушевського
Власов_ІсУк_П_8укр_(007-16)_V_Автору
Революція гідності та агресія проти Укураїни
Параграф 11(Революція гідності..)
З ЦЬОГО НАВЧАЛЬНОГО РОКУ СТАРШОКЛАСНИКИ НАВЧАТИМУТЬСЯ ЗА НОВИМИ ПРОГРАМАМИ З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ