Відділ освіти м. Гадяч


Ви увійшли як Гість Група "Гості" | Мій профіль | Вихід 
Вітаю Вас Гість

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 3192
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу




Корисні лінки

Архів новин 2015
Архів новин 2014
Архів новин 2013
Архів новин Січень – Травень 2011

Оплата водія

Якою є тривалість робочого часу водіїв шкільних автобу­сів? Які види робіт включаються до робочого часу водіїв? Чи встановлюються надбавки за класність та доплати за ненормований робочий день водієві, який перебуває у штаті школи? Чи можна виплачувати водієві надбавку за класність та доплату за ненормований робочий день у пе­ріод шкільних канікул, коли він ремонтує автобус?

 

ОПЛАТА  ПРАЦІ  ВОДІЯ  ШКІЛЬНОГО  АВТОБУСА

 

     Робочий час водіїв, у тому числі водіїв шкільних автобусів, визна­чається згідно з Положенням про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженим наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 7 червня 2010 р. № 340 (далі — Положення про робочий час водіїв), відповідно до пункту 2.1 якого до робочого часу водія включаються:

а)  змінний період керування;

б) підготовчо-заключний період;

в) час простоїв не з вини водія;

г)  час простоїв (у місцях посадки та висадки пасажирів);

ґ) час проведення медичних оглядів водія перед виїздом на марш­рут (у рейс) та після повернення;

д) час проведення робіт з усунення технічних несправностей тех­нічного засобу на маршруті (у рейсі);

е) час охорони технічного засобу з вантажем або без нього під час стоянки на кінцевих та проміжних пунктах при здійсненні міжміських перевезень у разі, якщо такі обов'язки передбачені трудовим догово­ром, укладеним з водієм; ...

ж) інший час, передбачений законодавством України.

ВИЗНАЧЕННЯ  ТРИВАЛОСТІ  РОБОЧОГО  ЧАСУ

Тривалість робочого часу водіїв є нормальною, якщо вона не пе­ревищує 40 годин на тиждень (тобто вісім годин на день). Тривалість щоденної роботи (зміни) визначається правилами внутрішнього тру­дового розпорядку або графіками змінності, які затверджує керівник за погодженням з виборним органом первинної профспілкової органі­зації з додержанням установленої тривалості робочого тижня. Трива­лість роботи (зміни) водія у нічний час скорочується на одну годину.

Склад робіт підготовчо-заключного періоду, час на їх виконання і час на проведення медичного огляду водія встановлює керівник за по­годженням з виборним органом первинної профспілкової організації.

Коли протягом робочого дня трапляються тривалі простої, очікуван­ня (наприклад, пасажирів) у транспортному засобі чи на робочому міс­ці, або якщо водієві необхідно дати змогу доїхати до відповідного місця відпочинку (наприклад, додому), тривалість робочого дня (зміни) може бути збільшена до 12 годин за умови, що час керування транспортним засобом протягом дня (зміни) не перевищуватиме дев'яти годин.

Час охорони транспортного засобу зараховується водієві як 1/3 ро­бочого часу. Конкретну тривалість часу охорони транспортного засобу, що зараховується водіям у робочий час, встановлює керівник навчаль­ного закладу за погодженням з виборним органом первинної проф­спілкової організації.

Кваліфікаційними характеристиками професій працівників («Авто­мобільний транспорт» Випуск № 69, затверджений наказом Міністер­ства транспорту та зв'язку України від 14 лютого 2006 р. № 136) перед­бачено, що водій автотранспортних засобів категорії «D» (керування автомобілями, які призначені для перевезення пасажирів і мають біль­ше восьми місць для сидіння, за винятком сидіння водія), окрім керу­вання, забезпечує належний технічний стан автотранспортного засо­бу, справність обладнання автотранспортного засобу відповідно до вимог стандартів тощо.

Для водіїв може встановлюватися також ненормований робочий день, тобто понад нормальну тривалість робочого часу. Ця робота не вважається надурочною, і за неї не здійснюється додаткова оплата пе­репрацьованого часу. Кількість годин перепрацьованого часу при такій роботі визначається у колективному договорі.

Проте слід пам'ятати, що тривалість керування транспортним за­собом має бути не більше 48 годин на тиждень, включаючи надурочні роботи.

ОБЛІК  РОБОЧОГО ЧАСУ

Робочий час водіїв, які працюють щоденно в певні години, вста­новлені правилами внутрішнього трудового розпорядку або графіками змінності, обліковується щоденно. Робочий час водіїв з ненормованим робочим днем обліковується у робочих днях (окрім роботи у святкові дні, яка обчислюється у годинах).

Якщо за умовами роботи не може бути додержано встановлену для водіїв щоденну або щотижневу тривалість робочого часу, допуска­ється запровадження підсумованого обліку робочого часу з тим, щоб тривалість робочого часу за обліковий період не перевищувала нор­мальної кількості робочих годин. Рішення про запровадження підсумованого обліку робочого часу приймає керівник навчального закладу за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організа­ції. У разі підсумованого обліку робочого часу водія нормальна трива­лість робочого дня (зміни) не може перевищувати 10 годин.

Облік робочого часу водіїв здійснюється на підставі табеля обліку використання робочого часу. При цьому щомісяця складається графік змінності водія. Обов'язково ведеться відомість обліку робочого часу та відпочинку водія, в якій для кожної робочої зміни зазначаються пла­нові та фактичні дані щодо маршруту, початку та кінця робочої зміни.

ОПЛАТА ПРАЦІ ТА ВСТАНОВЛЕННЯ НАДБАВОК І ДОПЛАТ

Оплата праці працівників навчальних закладів, зокрема водіїв, здійснюється відповідно до Інструкції про порядок обчислення заро­бітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15 квітня 1993 р. №102 (далі Інструкція № 102), з урахуванням умов оплати праці, передбачених наказом Міністерства освіти і науки України «Про впорядкування умов оплати праці та за­твердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» від 26 вересня 2005 р. № 557 (далі Наказ  № 557).

Відповідно до пункту 2 Інструкції № 102 умови оплати праці окре­мих працівників установ, закладів і організацій освіти, для яких вони не передбачені цією Інструкцією, зокрема водіїв транспорту, встановлю­ються відповідно до умов оплати праці аналогічних категорій працівни­ків відповідних галузей народного господарства і виробництв.

Розміри посадових окладів водіїв шкільних автобусів визначають­ся відповідно до схем тарифних розрядів, затверджених додатком 14 до Наказу № 557, згідно з підпунктом 4 пункту 4 якого водіям автотран­спортних засобів встановлюються:

  надбавки за класність: водіям II класу – 10 відсотків, водіям І класу – 25 відсотків установленої тарифної ставки за відпрацьований час;

  доплати за ненормований робочий день – у розмірі 25 відсот­ків тарифної ставки за відпрацьований час.

Водіям з ненормованим робочим днем надається як компенсація щорічна додаткова відпустка та у випадках, передбачених законодав­ством, провадиться оплата за виконаний обсяг робіт, ступінь напруже­ності, складність і самостійність у роботі, необхідність виконання служ­бових завдань понад установлену тривалість робочого часу.

Отже, оскільки до робочого часу водія шкільного автобуса включа­ються, крім змінного періоду керування, також періоди, визначені під­пунктами «б» – «є» Положення про робочий час, надбавка за класність водіям, а також доплата за роботу з ненормованим робочим днем встановлюються залежно від відпрацьованого робочого часу з ураху­ванням зазначених вище періодів, а не лише за час змінного керування транспортним засобом.

 

Пошук
Календар
«  Серпень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Гадяч
free counters Національна дитяча "Гаряча лінія"-Національна дитяча гаряча лінія Національна гаряча лінія





Відділ освіти  
 Гадяч © 2017 Зробити безкоштовний сайт з uCoz