Архів новин 2015 Архів новин 2014 Архів новин 2013 Архів новин Січень – Травень 2011 |
Оплата водіяЯкою є тривалість робочого часу водіїв шкільних автобусів?
Які види робіт включаються до робочого часу водіїв? Чи встановлюються надбавки
за класність та доплати за ненормований робочий день водієві, який перебуває у
штаті школи? Чи можна виплачувати водієві надбавку за класність та доплату за
ненормований робочий день у період шкільних канікул, коли він ремонтує
автобус? ОПЛАТА ПРАЦІ ВОДІЯ ШКІЛЬНОГО АВТОБУСА Робочий час водіїв, у тому числі
водіїв шкільних автобусів, визначається згідно з Положенням про робочий час і
час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженим наказом
Міністерства транспорту та зв'язку України від 7 червня 2010 р. № 340 (далі —
Положення про робочий час водіїв), відповідно до пункту 2.1 якого до робочого
часу водія включаються: а) змінний період керування; б) підготовчо-заключний період; в) час простоїв не з вини водія; г) час простоїв (у
місцях посадки та висадки пасажирів); ґ) час проведення медичних оглядів водія перед виїздом на
маршрут (у рейс) та після повернення; д) час проведення робіт з усунення технічних несправностей технічного
засобу на маршруті (у рейсі); е) час охорони технічного засобу з вантажем або без нього
під час стоянки на кінцевих та проміжних пунктах при здійсненні міжміських перевезень
у разі, якщо такі обов'язки передбачені трудовим договором, укладеним з
водієм; ... ж) інший час, передбачений законодавством України. ВИЗНАЧЕННЯ ТРИВАЛОСТІ
РОБОЧОГО ЧАСУ Тривалість робочого часу
водіїв є нормальною, якщо вона не перевищує 40 годин на тиждень (тобто вісім годин на день). Тривалість щоденної роботи (зміни) визначається правилами
внутрішнього трудового розпорядку або графіками змінності, які затверджує
керівник за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації
з додержанням установленої тривалості робочого тижня. Тривалість роботи
(зміни) водія у нічний час скорочується на одну годину. Склад робіт підготовчо-заключного періоду, час на їх
виконання і час на проведення медичного огляду водія встановлює керівник за погодженням
з виборним органом первинної профспілкової організації. Коли протягом робочого дня трапляються тривалі простої,
очікування (наприклад, пасажирів) у транспортному засобі чи на робочому місці,
або якщо водієві необхідно дати змогу доїхати до відповідного місця відпочинку
(наприклад, додому), тривалість робочого дня (зміни) може бути збільшена до 12 годин за умови, що час керування транспортним засобом протягом дня (зміни)
не перевищуватиме дев'яти годин. Час охорони транспортного засобу зараховується водієві як
1/3
робочого часу. Конкретну тривалість часу охорони транспортного
засобу, що зараховується водіям у робочий час, встановлює керівник навчального
закладу за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації. Кваліфікаційними характеристиками професій працівників
(«Автомобільний транспорт» Випуск № 69, затверджений
наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 14 лютого 2006
р. № 136) передбачено,
що водій автотранспортних засобів
категорії «D» (керування автомобілями, які
призначені для перевезення пасажирів і мають більше восьми місць для сидіння,
за винятком сидіння водія), окрім керування, забезпечує належний технічний стан автотранспортного засобу,
справність обладнання автотранспортного засобу відповідно до вимог стандартів тощо. Для водіїв може встановлюватися також ненормований робочий день, тобто
понад нормальну тривалість робочого часу. Ця робота не вважається надурочною, і
за неї не здійснюється додаткова оплата перепрацьованого часу. Кількість годин
перепрацьованого часу при такій роботі визначається у колективному договорі. Проте слід пам'ятати, що тривалість керування транспортним засобом має бути не більше 48 годин
на тиждень, включаючи надурочні роботи. ОБЛІК РОБОЧОГО
ЧАСУ Робочий час водіїв, які працюють щоденно в певні години,
встановлені правилами внутрішнього трудового розпорядку або графіками
змінності, обліковується щоденно. Робочий час водіїв з ненормованим робочим
днем обліковується у робочих днях (окрім роботи у святкові дні, яка обчислюється
у годинах). Якщо за умовами роботи не може бути додержано встановлену для водіїв щоденну або щотижневу тривалість робочого часу, допускається запровадження підсумованого
обліку робочого часу з тим, щоб тривалість робочого часу за обліковий
період не перевищувала нормальної кількості робочих годин. Рішення про
запровадження підсумованого обліку робочого часу приймає керівник навчального
закладу за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації.
У разі підсумованого обліку робочого часу водія нормальна тривалість робочого
дня (зміни) не може перевищувати 10 годин. Облік робочого часу водіїв здійснюється на підставі
табеля обліку використання робочого часу. При цьому щомісяця складається графік
змінності водія. Обов'язково ведеться відомість обліку робочого часу та
відпочинку водія, в якій для кожної робочої зміни зазначаються планові та
фактичні дані щодо маршруту, початку та кінця робочої зміни. ОПЛАТА ПРАЦІ ТА ВСТАНОВЛЕННЯ НАДБАВОК І ДОПЛАТ Оплата праці працівників навчальних закладів, зокрема
водіїв, здійснюється відповідно до Інструкції про порядок обчислення заробітної
плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15 квітня 1993
р. №102 (далі– Інструкція № 102), з урахуванням умов
оплати праці, передбачених наказом Міністерства освіти і науки України «Про
впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів
працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» від 26 вересня 2005
р. № 557 (далі –
Наказ № 557). Відповідно до пункту 2 Інструкції №
102 умови оплати праці окремих працівників установ, закладів
і організацій освіти, для яких вони не передбачені цією Інструкцією, зокрема
водіїв транспорту, встановлюються відповідно до умов оплати праці аналогічних
категорій працівників відповідних галузей народного господарства і виробництв. Розміри посадових окладів водіїв шкільних автобусів
визначаються відповідно до схем тарифних розрядів, затверджених додатком 14 до Наказу №
557, згідно з підпунктом 4 пункту 4
якого водіям автотранспортних засобів встановлюються: • надбавки за класність: водіям II класу – 10
відсотків, водіям І класу – 25 відсотків установленої тарифної ставки за відпрацьований час; • доплати за ненормований робочий день – у розмірі 25 відсотків тарифної ставки за відпрацьований час. Водіям з ненормованим робочим днем надається як
компенсація щорічна додаткова відпустка та у випадках, передбачених законодавством,
провадиться оплата за виконаний обсяг робіт, ступінь напруженості, складність
і самостійність у роботі, необхідність виконання службових завдань понад
установлену тривалість робочого часу. Отже, оскільки до робочого часу водія шкільного автобуса
включаються, крім змінного періоду керування, також періоди, визначені підпунктами
«б» – «є» Положення про робочий час, надбавка за класність водіям, а також
доплата за роботу з ненормованим робочим днем встановлюються залежно від
відпрацьованого робочого часу з урахуванням зазначених вище періодів, а не
лише за час змінного керування транспортним засобом. |
|
Відділ освіти |
Гадяч © 2024 Зробити безкоштовний сайт з uCoz |